GLS dysponuje szeregiem usług przystosowanych do potrzeb nadawców regularnych oraz okazjonalnych. Jedną z nich jest BusinessParcel. Na czym dokładnie polega i dlaczego warto skorzystać?
Czym jest usługa BusinessParcel?
BusinessParcel to podstawowy produkt krajowy GLS przystosowany do potrzeb firm regularnie wysyłających paczki na terenie Polski. Doręczenie kurierem następuje już kolejnego dnia roboczego przy zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Choć BusinessParcel posiada ramy, na których opiera się współpraca z organizacją, to zawartość usługi może być modyfikowana i dostosowywana do indywidualnych potrzeb biznesu. Dzięki temu zarówno małe, jak i średnie oraz duże przedsiębiorstwa mogą wygodnie współpracować z GLS, bez obaw o terminowość i bezpieczeństwo podczas transportu. BusinessParcel to rozwiązanie, które pokrywa popyt na usługi logistyczne biznesu, zapewniając nadawcom i odbiorcom maksymalną elastyczność. Dzięki temu rozwiązanie to jest powszechnie wykorzystywane przez biznesy, w tym e-commerce. Z BusinessParcel mogą skorzystać firmy w całej Polsce. Usługa wspiera organizacje wysyłające małe i duże wolumeny paczek w każdym miesiącu.
BusinessParcel – najważniejsze informacje dla biznesów
Usługa BusinessParcel od GLS pozwala szybko i wygodnie wysyłać paczki w obrocie krajowym, których waga nie przekracza 31,5 kg. Transport odbywa się przy zachowaniu wysokiego standardu bezpieczeństwa. Podczas przewozu nadawca i odbiorca mogą monitorować status przesyłki, co pozwala określić, kiedy dokładnie kurier podejmie próbę doręczenia. Dostawa najczęściej jest realizowana już kolejnego dnia roboczego, co jest szczególnie ważne dla biznesów opierających swoją działalność na sprzedaży wysyłkowej (e-commerce), ponieważ czas transportu ma ogromny wpływ na zadowolenie konsumenta.
Jeżeli prowadzisz firmę i chcesz współpracować z GLS, skontaktuj się z najbliższym oddziałem, korzystając z infolinii. Możesz także odwiedzić punkt osobiście. Otrzymasz indywidualną ofertę na miarę potrzeb organizacji.
Filie GLS dostępne są w całej Polsce. Jeżeli prowadzisz firmę na przykład w stolicy i chcesz dowiedzieć się więcej na temat BusinessParcel, odwiedź stronę internetową:
Opcje dodatkowe w ramach BusinessParcel
Usługa BusinessParcel może być dostosowywana do indywidualnych potrzeb firmy, a także wzbogacona o opcje dodatkowe, w trosce o komfort nadawcy oraz odbiorcy. Popularnymi rozwiązaniami w tym zakresie są:
- InfoCourierService – odbiorcy otrzymują wiadomość SMS z numerem telefonu do kuriera, co ułatwia kontakt bezpośrednio z przewoźnikiem. Idealne rozwiązanie w sytuacji, gdy akurat adresata nie będzie w domu. Wówczas pojawia się możliwość poinformowania kuriera o zaistniałej sytuacji.
- FlexDeliveryService – odbiorca może wygodnie zarządzać swoją przesyłką online. W ten sposób adresat otrzymuje dostęp do szybkiego przekierowania paczki lub zmiany adresu doręczenia.
- CashService – odbiorca płaci za zamówione produkty podczas doręczenia paczki (płatność za pobraniem). To rozwiązanie doskonałe dla e-commerce.
- IdentService – kurier doręczy paczkę tylko za okazaniem dokumentu tożsamości. To opcja przydatna podczas wysyłki ważnych dokumentów lub innych przedmiotów, które nie powinny trafić w niepowołane ręce.
Poszczególne opcje uzupełniające usługę BusinessParcel mogą być ze sobą połączone, aby w ten sposób zbudować rozwiązanie precyzyjnie dopasowane do logistycznych i biznesowych potrzeb organizacji.
Jak przygotować paczkę wysyłaną BusinessParcel?
Przesyłki kurierskie wysyłane w GLS muszą być odpowiednio zabezpieczone, aby paczka przypadkiem nie ulegała uszkodzeniu podczas realizacji czynności transportowych. Jakie przygotowania należy podjąć? To nic skomplikowanego. Przede wszystkim wybierz materiał odporny na wilgoć i niepodatny na uszkodzenia podczas transportu. Sprawdzi się karton, a dla mniejszych przedmiotów koperta z folią bąbelkową umieszczoną wewnątrz. Jeśli sytuacja tego wymaga, wnętrze wypełnij także workami z powietrzem lub innym materiałem amortyzującym. Na koniec całość oklej taśmą, szczególną uwagę zwracając na krawędzie opakowania, które są podatne na uszkodzenia w transporcie. Tak przygotowana przesyłka może być zabrana przez kuriera, a następnie zostanie przekazana do odbiorcy.
Czy wspólnie z GLS można wysyłać paczki za granicę?
GLS dysponuje ofertą przesyłek kurierskich nie tylko w obrocie krajowym, ale także międzynarodowym. Podstawowym rozwiązaniem umożliwiającym nadawanie paczek za granicę jest EuroBusinessParcel (dla Europy) oraz GlobalExpressParcel (dla całego świata). W przypadku transportu europejskiego doręczenie paczki przez kuriera do odbiorcy zajmuje od 48 do 96 godzin, zależnie od kraju, w którym znajduje się adresat. Podobnie jak w przypadku BusinessParcel, także EuroBusinessParcel może być wzbogacone o szereg opcji dodatkowych z myślą o komforcie nadawcy i odbiorcy. Dzięki temu adresat może wygodnie zarządzać swoją przesyłką lub odebrać ją w określony przez siebie sposób, wedle indywidualnego uznania.